Zitplaatsen kerken

Het is begrijpelijk dat gemeenteleden, nadat we weer met meer mensen naar de kerk mogen komen, graag hun vertrouwde plaats opzoeken. Vanwege de coronaregels is dit echter niet altijd mogelijk. De opstelling van de stoelen is door de anderhalvemeter-maatregel gewijzigd en ook de regel van ‘drie stoelen vrijlaten’ blijft van toepassing. Er is veel begrip voor gemeenteleden die zich prettiger voelen als ze ergens plaats kunnen nemen waar ze gewend zijn te zitten. Dat voelt vertrouwd en kan de gang naar de eredienst makkelijker maken. Maar het is helaas geen vanzelfsprekendheid meer dat iedereen die dat gewend was op zijn vertrouwde plaats kan gaan zitten.

In de Dorpskerk zijn er enkele uitzonderingen, bijvoorbeeld voor die gemeenteleden die vanwege ernstige rugklachten veel moeite hebben met de rieten stoelen en dat bekend hebben gemaakt aan de koster of de kerkrentmeesters. Voor hen heeft de koster een blauwe stoel klaargezet. Als kerkrentmeesters vragen we er van iedereen begrip voor dat zij wel een ‘vaste’ plaats krijgen toegewezen.

Er is niet voor gekozen om bij de ontvangst voor de dienst plaatsen aan te wijzen. Wij vragen dan ook uw begrip als uw vertrouwde plaats onverwacht al bezet is door iemand anders.