Bijdrage Solidariteitskas

Solidariteit!
In de maand mei / juni wordt aan onze belijdende- en meerderjarige doopleden gevraagd om bij te dragen aan de Solidariteitskas van de Protestantse Kerk.
Gemeenteleden die eerder een doorlopend machtigingsformulier hebben ingeleverd, ontvangen geen brief met acceptgiro. Het bedrag van 10 euro zal op 30 mei van hun bankrekening worden afgeschreven.

Voor gemeenten die omzien naar elkaar!
Dat is de basis van het werk van de Commissie Steunverlening die de Solidariteitskas van de Protestantse Kerk beheert. De Commissie krijgt aanvragen van gemeenten die voor noodzakelijk grote uitgaven staan die ze zelf even niet kunnen financieren of die om andere redenen tijdelijk hulp nodig hebben. De Commissie (van deskundige vrijwilligers, zelf zeer betrokken bij het kerkenwerk) heeft de taak de aanvragen te beoordelen.
De Solidariteitskas wordt gevuld door een vaste jaarlijkse bijdrage vanuit plaatselijke gemeenten binnen de Protestantse Kerk.

We doen het samen!
We zijn samen kerk. De Solidariteitskas is bestemd voor onderlinge steunverlening. Er zijn vormen van pastoraat die de verantwoordelijkheid van de plaatselijke gemeente te boven gaan. Dat kan uiteenlopen van subsidie aan gemeenten met onverwacht grote uitgaven (pastoraat/kerkgebouwen) en voor landelijk en regionaal werk ten behoeve van jeugd-, evangelisatie- en vormingswerk.

Bijdragen!
Als gemeente vragen wij aan ieder belijdend- en dooplid vanaf 18 jaar een bijdrage van 10 euro. Daarvan wordt voor elk belijdend lid 5 euro besteed aan de Solidariteitskas, het resterende bedrag is bestemd voor onze eigen Hervormde Gemeente.
Mogen wij rekenen op uw Solidariteit?  Alvast heel hartelijk dank!

Het College van Kerkrentmeesters