Aanwezigheid in de diensten

Inmiddels maken we een aantal maanden gebruik van het online kerkdienst uitnodigingssysteem van kerktijd.nl. Dit programma werkt goed, al zijn er nog enkele verbeterpunten. De leverancier van het systeem werkt aan die verbeteringen en geregeld komen er updates.

Om het systeem goed te laten functioneren is ook uw hulp nodig. We merken soms dat personen die op de aanwezigheidslijst staan niet komen opdagen in de dienst en daardoor administratief een plek bezet houden die iemand anders graag had willen bezetten. Het is daarom erg belangrijk dat u zich afmeld voor een dienst als u onverhoopt toch niet wilt of kunt komen. Dat kan erg eenvoudig via de e-mail met de bevestiging die u na acceptatie van de uitnodiging hebt ontvangen, maar ook door in te loggen op www.kerktijd.nl. Daar ziet u een overzicht met diverse instellingen en ook de bijeenkomsten waarvoor u bent uitgenodigd, ook hier kunt u zich afmelden.

Verder nog een paar belangrijke zaken: uitnodigingen zijn 24 uur geldig, daarna gaat de uitnodiging naar iemand anders. Als u de categorie middagdiensten hebt aangevinkt, dan klopt het dat u naar verhouding vaker voor een middagdienst wordt uitgenodigd dan de ochtend- of avonddienst, omdat er voor middagdiensten iets minder animo is. Toch is de kerkenraad dankbaar dat ook de middagdiensten telkens vol zitten. Als u een periode niet kunt komen, bijvoorbeeld door quarantaine, vakantie, of anderszins: stelt u dan de inactieve periode in via het dashboard op www.kerktijd.nl.