Collecten in Coronatijd

Omdat de kerkdiensten helaas in deze tijd niet door kunnen gaan, merken we dat het totaal van de collecteopbrengsten nu fors achterblijven op de gebruikelijke opbrengsten per dienst. Gelukkig is er sinds kort de mogelijkheid om via GiVT te doneren. Wanneer u een smart telefoon heeft, kunt u vrij eenvoudig de GiVT app gratis downloaden via ‘App Store’ of ‘Google Play’. Wanneer u de app heeft gedownload is het ook heel makkelijk om digitaal te doneren. (zie op de home pagina van de website www.hervormdwerkendam.nl ; net boven de drie gebouwenfoto’s staat de ‘link’ met de mogelijkheden).

Inmiddels zijn er in beide wijkgemeenteleden al meer dan 160 personen die van de app gebruikmaken, dit aantal groeit nog steeds. We stimuleren u daar ook gebruik van te maken, als u dat nog niet deed. We weten ook dat een groot aantal mensen het collectegeld een paar diensten opspaart en het dan afhankelijk van de bestemming overmaakt naar het college van Kerkrentmeesters rekening nr. NL37 RABO 0368 7012 39  en apart naar de diaconie op rekening nr. NL17 RABO 0368 7022 78. Sommige mensen hebben al eens donaties gedaan. Hiermee zijn we natuurlijk ook erg blij. Maar wanneer het digitaal doneren voor u een brug te ver is, dan kunt altijd opsparen en later via de traditionele manier blijven geven. We hopen dat de (collecte-) giften achteraf de achterstand nog wel een beetje goed maken. Maar wanneer we elkaar lang niet kunnen zien, duurt het ook lang voordat het geld op de rekening komt en zien we de liquiditeit teruglopen. Daarom vragen we u, wanneer u het collectegeld opspaart, dat u dit eens per maand overmaakt naar de genoemde rekeningnummers, zo blijft de liquiditeit beter op orde. We rekenen op uw steun.

Het college van kerkrentmeesters en diakenen.